REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
„FIOLETOWO”
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki korzystania ze Sklepu internetowego FIOLETOWO.PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727.
Regulamin określa zasady korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w zakresie sprzedaży i dostawy produktów i usług na odległość, tj. bez równoczesnej obecności stron umowy a także wnoszenia i rozpatrywania reklamacji Kupujących oraz zwrotu towarów, prowadzonej przez sklep.
Niniejszy Regulamin został sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2016/679 z 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony danych osobowych oraz z przepisami krajowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych.
Wszystkie produkty dostępne w sklepie Fioletowo.pl są wykonywane wyłącznie na indywidualne zamówienie klienta – na podstawie projektów przesłanych przez klienta lub przygotowanych przez grafików sklepu. Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy (zwrotu), jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wykonana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Zwrot możliwy jest jedynie w przypadku stwierdzenia wady produktu wynikającej z błędnego wykonania przez Sprzedawcę.
Numer rachunku bankowego sklepu: 26 1020 1954 0000 7902 0406 4762
- POSTANOWIENIA OGÓLNE (SŁOWNIK POJĘĆ)
- Sklep/sklep internetowy – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną https://fioletowo.pl/ prowadzony przez PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727.
- Klient/kupujący – pod pojęciem niniejszym rozumiemy osobę fizyczną albo osoba prawną albo inna jednostka organizacyjną nieposiadająca osobowości prawnej, działająca przez osobę umocowaną, która zaakceptuje Regulamin w celu utworzenia Konta lub zawarcia Umowy Sprzedaż W przypadku, gdy Klientem jest osoba o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona, iż uzyska prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na dokonanie zakupu w Sklepie oraz okażą taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – pod pojęciem niniejszym rozumiemy osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną, która prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawiera ze sprzedającym umowę związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego, która wynika z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
- Sprzedawca – PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl tel:695555727.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalności gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Konto Klienta/Konto – przestrzeń udostępniana Klientowi w ramach Sklepu zgodnie z Umową o Świadczenie Usług, pozwalająca na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usł Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji na stronie Sklepu.
- Panel Klienta – funkcjonalność, w ramach której Użytkownik po zalogowaniu przy użyciu nadanego mu loginu i hasła, może zarządzać swoimi Danymi Osobowymi oraz korzystać z funkcjonalności dostępnych w sklepie.
- Login – adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta przez Klienta.
- Koszyk – funkcjonalność sklepu, w której wyświetlane są dodane przez klienta produkty do zakupu.
- Promocje – szczególne warunki sprzedaży, uregulowane na zasadach wyrażonych w odrębnych regulaminach, dotyczące specjalnej oferty Sklepu obowiązującej w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam okreś W przypadku rozbieżności postanowień właściwego regulaminu Promocji z postanowieniami niniejszego Regulaminu, pierwszeństwo mają postanowienia właściwego regulaminu Promocji.
- Regulamin / Umowa o Świadczenie Usług – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z. Zmianami).
- Towar – rzeczy fizyczne sprzedawane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klienta, za zapłatą Towary mogą być standardowe albo przygotowane na zamówienie Klienta, w zależności od aktualnego asortymentu prezentowanego w ramach Sklepu.
- Umowa Sprzedaży / Umowa – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towarów za zapłatą Ceny powiększonej o ewentualny koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin, zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w sposób określony niniejszym Regulaminem, tj. w szczególności zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Towar, jego cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki.
- Zamówienie – formularz udostępniony w ramach Sklepu, określający Towary jakie zamierza kupić Klient oraz dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy. Zamówienie przesłane Sprzedawcy stanowi oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, za pośrednictwem Sklepu.
- Zadatek – pod pojęciem niniejszym rozumiemy zadatek zgodnie z art. 394 kc.
- E-Faktura – faktura w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012r. W sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
- Kc / kodeks cywilny – pod pojęciem niniejszym rozumiemy ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny.
- Ustawa o prawach konsumenta – pod pojęciem niniejszym rozumiemy ustawę z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta.
- Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych – pod pojęciem niniejszym rozumiemy ustawę z dnia 4 lutego 1994r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
- ZASADY OGÓLNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań Akceptacja Regulaminu jest konieczna w celu utworzenia Konta Klienta.
- Akceptując Regulamin Klient akceptuje jego postanowienia w całości, bez zmian. Klient może korzysta z usług świadczonych przez Usługodawcę określonych w Regulaminie w wybranym przez siebie zakresie, w szczególności za pomocą ustawień przeglądarki, na zasadach określonych Regulaminem bez konieczności jego akceptacji. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta Klienta i/lub w celu złożenia przez Klienta zamówienia na zakup Towarów.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie przez Klienta ze Sklepu za pośrednictwem przeglądarki internetowej, w tym składanie Zamówienia, może by związane z koniecznością poniesienia przez Klienta kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego. Zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
- Sprzedający określa następujące warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną:
- w celu korzystania ze sklepu klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do internetu;
- korzystanie ze sklepu wymaga wyposażenia urządzenia w jedną z przeglądarek internetowych:
- Microsoft Edge w trzech ostatnich wersjach;
- Opera w trzech ostatnich wersjach;
- Mozilla Firefox w trzech ostatnich wersjach;
- Google Chrome w trzech ostatnich wersjach;
- Safari w trzech ostatnich wersjach dla systemu Mac,
- przeglądarka powinna umożliwić akceptację plików typu cookie.
- Sprzedawca oświadcza, że w ramach systemu sklepu wykorzystuje pliki typu cookie aby gromadzić gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu w szczególności w celu utrzymania sesji zalogowania oraz dostosowania sposobu wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb usługobiorców.
- Do prawidłowego korzystania z Konta, a także złożenia zamówienia, wymagane jest włączenie obsługi plików cookie w przeglądarce internetowej. Po złożeniu zamówienia możliwe jest skasowanie plików cookie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania. Wyłączenie przez Użytkownika możliwości korzystania z plików cookie może jednak wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookie zawarte są w postanowieniach Polityki Cookies dostępnej tutaj: Polityka Cookies stanowiącej integralną część Regulaminu.
- Według najlepszej wiedzy Sprzedającego możliwa jest również współpraca z systemem teleinformatycznym za pośrednictwem innych przeglądarek niż wymienionych w Rozdziale II ust. 4, jednakże jedynie powyższe przeglądarki dają wysokie prawdopodobieństwo prawidłowego działania systemu teleinformatycznego.
- Sprzedający oświadcza, że w ramach systemu Sklepu przetwarza następujące dane eksploatacyjne użytkowników serwisu internetowego w ramach którego prowadzony jest Sklep:
- adres IP,
- wersja przeglądarki,
- rodzaj przeglądarki,
- host,
- system operacyjny.
- Sprzedawca może powierzyć wykonywanie poszczególnych obowiązków Sprzedawcy lub bieżącą obsługę Sklepu podwykonawcom, bez informowania o tym Klientów. Przekazanie poszczególnych obowiązków nie będzie naruszało danych osobowych klienta i będzie dokonane zgodnie z postanowieniami RODO oraz polskimi przepisami prawa.
- ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Informacje podane w ramach Sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu k.c. Klient składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
- Klient dodaje wybrany/e Towar/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza Zamówienia. Klient wybiera jeden z oferowanych na stronie sklepu sposobów dostawy. W przypadku wyboru dostawy za pobraniem (tj. zapłaty przy odbiorze) w ramach jednego Zamówienia nie można zamówić towaru o łącznej wartości przekraczającej 15 000 złotych, przez tego samego Klienta, w przeciągu 31 dni kalendarzowych;
- Jeżeli Klient chce złoży Zamówienie przekraczające wartości wskazane w pkt III. 2 niniejszego regulaminu, powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta e-mail: sklep@fioletowo.pl tel: 695-555-727.
- Klient posiadający Konto Klienta potwierdza w formularzu Zamówienia aktualność danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaż Użytkownik, który nie posiada Konta Klienta musi samodzielnie wypełnić formularz Zamówienia w zakresie jego danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy;
- Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i pozostałych wskazanych w formularzu Zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy;
- Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie za pomocą udostępnionej w tym celu funkcjonalności Sklepu. W przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie akceptował wcześniej Regulaminu, Klient zobowiązany jest do akceptacji Regulaminu.
- W odpowiedzi na Zamówienie Sklep wysyła do Klienta wiadomość elektroniczną na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem rejestracji Zamówienia. W dalszej kolejności Sklep wysyła do Klienta wiadomość z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i przyjęciem oferty składanej przez Klienta bądź informacji o braku możliwości jej przyję Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie warunków Umowy na podany przez Klienta adres e-mail.
- Sklep zastrzega sobie prawo do telefonicznego potwierdzenia zamówienia.
- Modyfikacja zamówienia jest możliwa do czasu, gdy zamówienie nie zastało wysłane do Klienta. Wprowadzenie zmian jest możliwe przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą dokonania płatności przez Klienta w przypadku płatności z góry, natomiast w przypadku wyboru płatności przy odbiorze Umowa zostaje zawarta z chwilą złożenia zamówienia.
- W przypadku, gdy realizacja zamówienia jest niemożliwa, ponieważ Towar jest niedostępny, Sprzedawca informuje Klienta o tym fakcie oraz o możliwości spełnienia świadczenia zastępczego, odpowiadającego jakości, przeznaczeniu oraz cenie pierwotnego zamówienia. Jeżeli Klient nie wyrazi woli otrzymania świadczenia zastępczego, Sprzedawca niezwłocznie (nie później niż w terminie 5 dni od poinformowania Klienta o niemożliwości realizacji zamówienia) zwraca Klientowi Cenę Towaru oraz inne koszty, o ile zostały one przez Klienta już zapłacone na rzecz Sprzedawcy, w sposób w jaki Sprzedawca otrzymał zapłatę.
- Zadatek dany przy umowie ma takie znaczenie, że w razie nie wykonania umowy przez jedną ze stron druga strona może bez wyznaczania dodatkowego terminu od umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama go dała może żądać kwoty dwukrotnie wyższej.
- W razie wykonania umowy zadatek ulega zaliczeniu na poczet świadczenia strony, która go dała, jeżeli zaliczenie nie jest możliwe zadatek ulega zwrotowi.
- W razie rozwiązania umowy zadatek zostanie zwrócony, a obowiązek zapłaty sumy dwukrotnie wyższej odpada. To samo dotyczy wypadku, gdy niewykonanie umowy nastąpiło wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności albo za które ponoszą odpowiedzialność obie strony.
- OGÓLNE INFORMACJE O CENACH
- Informacja o cenie podawana w ramach Sklepu ma charakter wiążący od momentu złożenia zamówienia przez Klienta. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian Cen w Sklepie.
- Ceny w ramach Sklepu zawierają podatek VAT i są podawane w polskich złotych lub w innej walucie.
- Ceny nie zawierają kosztów przesył Koszty przesyłki Towaru są wyświetlane na stronie Sklepu w trakcie składania zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzania i składania przez Klienta zamówienia. Całkowita wartość zamówienia obejmuje Cenę oraz koszty przesyłki. Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości zamówienia, dla której przesyłka Towaru jest darmowa.
- Promocje obowiązujące w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią
- Szczegółowe warunki zawierania umów w formie rezerwacji lub przedsprzedaży ustalane są indywidualnie ze sprzedawcą.
- Wystawienie E-Faktury wymaga zgody klienta i jest dobrowolne. Wystawianie e-faktur odbywa się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów.
- Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach produktów znajdujących się w asortymencie sklepu Sklepu, wprowadzania oraz wycofania ich z asortymentu Sklepu, przeprowadzania, odwoływania a także modyfikowania akcji promocyjnych. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
- PŁATNOŚĆ
- Płatność za towar lub usługę może być dokonana przez Klienta w następujący sposób:
- przelewem na rachunek bankowy sprzedającego 26102019540000790204064762
- płatnością internetową (e-przelewem) lub kartą kredytową za pośrednictwem operatora płatności: np. Przelewy 24 itd. 26102019540000790204064762
- płatnością za pobraniem, przy odbiorze przesyłki
- Płatności można dokonać kartą kredytową w systemie płatności elektronicznych akceptowanym w danym momencie przez Sprzedawcę – w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego zrealizowania płatności przez podmiot realizujący płatnoś
- Płatności można dokonać przelewem tradycyjnym – w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu przez Sprzedawcę płatności;
- Płatności można dokonać przelewem online. W tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu przez Sprzedawcę płatności;
- Płatności gotówką za pobraniem (płatność przy odbiorze), w przypadku dostarczenia przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. W tym przypadku realizacja Zamówienia następuje po otrzymaniu Zamówienia, przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie warunków Umowy na podany przez Klienta adres e-mail.
- Termin płatności za zamówione Towary w przypadku wyboru przez Klienta formy płatności „z góry” wynosi 5 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaż Po upływie powyższego terminu, obsługa klienta skontaktuje się celem powiadomienia o możliwości uiszczenia płatności w dodatkowym 3-dniowym terminie. Nieuiszczenie płatności, pomimo upływu wyznaczonego dodatkowego terminu, jest jednoznaczne z odstąpieniem Klienta od umowy.
- Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form płatności dla Klienta, który nie odebrał co najmniej 1 zamówienia z formą płatności przy odbiorze wysłanych pod wskazanych przez Klienta adres.
- Sklep zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w stosunku do Klienta, który nie odebrał co najmniej 2 zamówień wysłanych pod wskazanych przez Klienta adres.
- CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Na łączny czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta danego Towaru (czas dostawy) składa się czas przygotowania zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczania Towaru przez przewoź
- Czas przygotowania zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę liczony jest od momentu zawarcia Umowy do momentu nadania przesyłki zawierającej Towar i jest zależny od charakteru zamówienia (dostępności produktów, wielkości zamówienia, formy płatności w razie wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 695-555-727 lub mailowo pod adresem: sklep@fioletowo.pl). Do powyższego czasu należy doliczyć czas doręczania Towaru przez danego przewoźnika, który uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy i jest każdorazowo prezentowany na podstronie danego Towaru oraz w zakł
- Koszty dostawy ponosi Klient, chyba, że co innego wynika z Regulaminu lub szczegółowych regulaminów Promocji.
- Sprzedawca informuje na stronie Sklepu Internetowego o czasowych ograniczeniach w dostarczeniu Towaru przed zawarciem Umowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikłe z winy przewoźnika.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru. Niezależnie od wskazanego w zdaniu poprzednim terminu odstąpienia Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie ustalić w regulaminie Promocji dłuższy termin do odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
- Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się od momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta.
- W celu odstąpienia od umowy Konsument może wysłać na adres: PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727 Wzór formularza odstąpienia umieszczono na stronie internetowej sprzedawcy.
- W celu odstąpienia od umowy Konsument może poinformować Sprzedawcę o woli odstąpienia za pośrednictwem telefonu pod numerem 695-555-727 z jednoczesnym obowiązkiem dosłania formularza odstąpienia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@fioletowo.pl lub poczty tradycyjnej na adres siedziby sprzedawcy.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upł
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowę uważa się za niezawartą. Sprzedawca zwraca Konsumentowi koszt całej zapłaconej przez niego kwoty, w tym koszty wysyłki w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Klienta oświadczenia o odstąpieniu od właściwej Umowy.
- Jeżeli Konsument wybiera sposób dostarczenia Towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatnoś
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześ
- Klient odsyła Sprzedawcy Towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od zawiadomienia Sprzedawcy o odstąpieniu od Umowy. Klient odsyła Sprzedawcy Towar w stanie niezmienionym co jest warunkiem koniecznym odstąpienia, chyba że w wyniku indywidualnych ustaleń ze sprzedawcą uzgodniono coś odmiennego.
- Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
- Towary należy odesłać na następujący adres siedziby Sprzedawcy: PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727
- Zgodnie z treścią art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – SPRZEDAWCA PROSI O ZWRÓCENIE UWAGI, IŻ TAKOWE PRODUKTY STANOWIĄ WIĘKSZĄ CZĘŚĆ ASORTYMENTU SKLEPU szczegóły co do zwrotów w zakładce REKLAMACJE I ZWROTY
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
- jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy
- POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE i RĘKOJMIA
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom towaru bez wad (fizycznych i prawnych). Sprzedawca ponosi wobec Klientów odpowiedzialność za wady towaru na zasadach określonych w przepisach k.c.
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawiera informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i Towar, tj. np. numer zamówienia, datę zakupu towaru, imię i nazwisko i dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczy dowód zakupu, który może być np. kopia faktury lub paragonu, wydruk z karty płatniczej, wydruk dokonanego przelewu itp.
- Konsument wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi jest zobowiązany dostarczy wadliwy towar do Sprzedawcy, na adres siedziby PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727. Jednocześnie z przesłaniem Towaru Klient zobowiązuje się do przesłania pisma jednoznacznie informującego, że korzysta z uprawnień z tytułu rękojmi, w którym to piśmie zawiera szczegółowe żądanie zgodne z przepisami prawa.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta i poinformuje go o dalszym postę
- Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Konsument może z tytułu rękojmi złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Konsument nie może odstąpi od umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.
- Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Konsument może zastosować uprawnienia wynikłe z art. 556-557 kc.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru klientowi.
- Odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku gdy kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest rzecz ruchoma używana zostaje ograniczona do jednego roku od daty wydania towaru.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy prawa obowiązujące na terenie Polski.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez kupującego będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Zgodnie z dyspozycją Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. poniżej udostępniamy łącze elektroniczne do platformy ODR: ec.europa.eu/odr Platforma ODR stanowi m. in. źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami.
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaż Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214);
- wystąpienie do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- zwrócenie się o bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów m.in. Federacja Konsumentów.
- Odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku sprzedaży rzeczy nowej lub używanej w sytuacji gdy kupującym jest przedsiębiorca a zakup towaru związany jest bezpośrednio z prowadzoną przez przedsiębiorcę działalnością zostaje wyłączona. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wyłączenie rękojmi ma zastosowanie tylko w stosunku do przedsiębiorców dokonujących zakupu bezpośrednio związanego z wykonywaną działalnością gospodarczą.
- GWARANCJA
- Towary sprzedawane przez sprzedawcę są objęte gwarancją udzieloną przez producenta lub dystrybutora.
- W przypadku gdy towar sprzedawany przez sprzedawcę nie posiada gwarancji producenta lub dystrybutora treść takiej informacji jest każdorazowo prezentowana na stronie sprzedawcy.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji w ramach Sklepu.
- Klient może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym, w każdym czasie, poprzez usunięcie Konta Klienta oraz przesłanie odpowiedniego oświadczenia Sprzedawcy, w formie pisemnej na adres siedziby:
FIOLETOWO.PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727.
- Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług z Klientem za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów. Sprzedawca swoje oświadczenie w tym zakresie wysyła na adres e-mail podany przez Klienta podczas utworzenia Konta Klienta albo składania Zamówienia.
- Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym i/lub odmówić mu dalszego prawa do korzystania ze Sklepu oraz składania Zamówień, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości Treści, z ważnych powodów, tzn. w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym i/lub odmówić mu dalszego prawa do korzystania ze Sklepu oraz składania Zamówień, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości Treści, w sytuacji gdy Klient: podał dane wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich; dopuści się naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów, w szczególności poprzez wprowadzone przez niego Treści; narusza zasady współżycia społecznego np. poprzez kilkakrotne dokonywanie Zamówień lub wielokrotne dokonywanie Rezerwacji Towarów i ich kilkakrotne nieodbieranie, uzasadniające przypuszczenie, że Klient działa celowo na szkodę
- Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej Sklepu względem niezarejestrowanych w Sklepie Klientów. W przypadku Klientów zarejestrowanych, tj. posiadających Konto Klienta, mają oni prawo do wypowiedzenia Umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu, jeżeli nie skorzystają z tego prawa, postanowienia zmienionego Regulaminu będą dla nich wiążą Zmiana Regulaminu pozostaje bez znaczenia dla już zawartych przez Klienta i Sprzedawcę Umów Sprzedaży.
- Miejscem zawarcia Umowy Sprzedaży oraz Umowy o Świadczenie Usług jest siedziba Sprzedawcy.
- Umowa Sprzedaży i Umowa o Świadczenie Usług zawierana jest w języku polskim.
- Prawem właściwym dla zawarcia Umowy jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca może modyfikować techniczny sposób realizacji Usługi, w szczególności z przyczyn natury technologicznej (rozwój przeglądarek I technologii), jednak bez pogarszania jej jakości, a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków Klienta i Sprzedawcy.
- Sprzedawca zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych na podstawie Umowy o Świadczenie Usł
- Utrwalenie, zabezpieczanie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości na podany adres e-mail.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
ADRESAT: FIOLETOWO.PL MIROSŁAWA SWOBODA ul. Komisji Edukacji Narodowej 3, 66-460 Witnica NIP: 5981253601 REGON: 527580357 sklep@fioletowo.pl 695-555-727.
Ja/My(*)niniejszym informuję/informujemy(*)o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) __________________________________________________________ umowy dostawy następujących rzeczy(*) _________________________________________ umowy o dzieło polegającej na wykonaniunastępujących rzeczy(*) _________________________________________________ o świadczenie następującej usługi(*) ____________________________________________________________ –Data zawarcia umowy(*) ______________________________________ /odbioru(*)______________________________–
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)–______________________________________________________
Adres konsumenta(-ów)–________________________________________________________________
Podpis konsumenta(-ów) _____________________ (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)–
Data(*) _______________________________________
Niepotrzebne skreślić